Az etruszkok nyomában...

2011. november 6.

A 2011-es Latintanári Szakmai Napokon, Balatonalmádiban, még nyáron szervezni kezdtünk diákjaink számára egy látványosságokban bővelkedő programot, amihez a NESEBÁR-TRAVEL Utazási Iroda nyújtott segítséget.
Az összeállítás elsősorban az etruszk emlékek megtekintésére irányult. Kérésünknek megfelelően az őszi szünetben megvalósult program a Pisa – Róma – San Marino útvonalat érintette.
A már hagyományos szakmai napokat a következő évben is megtartjuk, s valószínűleg a spanyol területet igyekszünk majd felfedezni a következő adandó alkalommal, ahová gimnáziumunk tanulóit is szívesen várjuk.

A 6 napos program bővelkedett látnivalókban. Az utazás során elsőként Montecatini Terme térségében szálltunk meg. Az esti város sétálóutcái hangulatos képet mutattak.
A második napon igazi látványosságokban volt részünk: Mindenki a pisai Ferde-tornyot, a világhírű Dómot nézhette meg a társaság a  Csodák terén. Kellemes napsütés és valóban csoda várt ránk.

Volterra: sajátos és varázslatos hangulata mindenkit lenyűgözött, itt tekinthettük meg a római kori színházat is. Az etruszk múzeum páratlan kincsei, látnivalói, a múlt emlékei meghatározóak az antik világ megismeréséhez.
3 éjszakát töltöttünk Róma térségében, hogy a fővároshoz közeli szállodából könnyen és gyorsan meg tudjuk közelíteni az olasz fővárost.
Nagyon ügyesen igénybe vettük a metró gyorsaságát, így mindkét napon jelentős műemlékeket nézhettünk meg.
A Vatikáni Múzeum 25000 embert fogadott azon a napon, amikor a csoportunk a városban volt. Igazi turista látványossággá nőtte ki magát a  jó pár évvel ezelőtt még kényelmesen látogatható intézmény. Érdemes volt felkészülten érkezni, hogy figyelmesen kövessük a látnivalókat, mint pl. :  A Sixtus-kápolnában a lenyűgöző freskókat, a Laokoon-csoport, a városalapítás történetéhez kapcsolódó Romulust és Remust az anyafarkassal. A több száz nevezetes látnivaló magával ragadott mindenkit.

Ez a nap az egyházi és vallási területet ölelte fel. A Santa Maria Maggiore, a San Pietro in Vincoli templom megtekintése után, másnap  szintén az antik Róma nevezetességei következtek: mindaz, amit érdemes látni, igyekeztünk felkeresni: a Colosseumban páratlan látnivalók és tudnivalók fogadtak. Megnéztük a Forum Romanumot, a Piazza Navonát, a Spanyol lépcsőt, a Trevi-kutat, a Pantheont, II. Viktor Emanuel emlékművét is. A szabad program alatt mindenki kedvére nézegethette a kirakatokat, vásárolhatott egy kis emléket.

Az ötödik nap is különleges látványt ígért: San Marino miniállamát nézhettük meg. A reggel azonban az Adriai-tengernél kezdődött, Rimini nyáron zsúfolt üdülőhelye most kellemes, kagylók és tengeri herkentyűk lelőhelyévé vált, s a velünk utazó gyerekek és felnőttek egyaránt élvezték ezt a kikapcsolódást. San Marino kis utcái, hangulatos, még mindig virágos teraszai kellemes hatást gyakoroltak ránk.

A sok kép igazolja, valóban ezer meg egy látnivalóban volt részünk. A boltosok magyarul is beszéltek, ez kedves meglepetésként hatott ránk. A hatodik nap már a hazafelé vezető utat jelentette, de még egy különös kis városban: Gradoban is megálltunk, hogy a jelentős fogadalmi templomukat, a Lapidáriumot, a szarkofágokat és a különleges mozaikokat megnézhessük.

Bízunk benne, hogy nemcsak a latintanárok és vendégeink, hanem iskolánkból csatlakozó diákjaink is jól érezték magukat, sokat láttak és sokat tanultak ezen idő alatt is.  Köszönöm minden kollégánknak az aktív közreműködését, s remélem, egy másik ország antik nevezetességeit is sikerül ilyen közel hozni minden érdeklődőhöz, mint az antik Róma nevezetességeit,  s a napsütötte Toscana látnivalóit. Vale!

Az utazás képanyagát hamarosan közzétesszük a képtárban. Érdemes megnézni egy csoda világ elkapott pillanatait.

Molnárné Duschek Eszter             Marosiné Dékán Andrea            Faragó Ildikó