Madárgyűrűzés az ÖKO szakkör programjában

2018. szeptember 30.

A Magyar Madártani Intézet a Naplás-tónál madárbefogás és gyűrűzés bemutatót hirdetett augusztus hónapban. A programon részt vett iskolánk 6.A osztályos szakköri csoportja is. Az alábbiakban Simon-Busi Henriett képes beszámolóját adjuk közre.

Bővebben: Madárgyűrűzés az ÖKO szakkör programjában

Tavaszi projekt az ökoiskolában

2018. május 17.

A tavaszi projekt keretében az ökoiskola számára egy bio fűszerkert kialakítása volt a cél. A megvalósítás részleteiről az a két csoport készített beszámolót, akik az 5. A osztály tanulói közül kerültek ki. Két 15 fős társaság beszámolójából válogattunk úgy, hogy mindenki egy-egy munkafázist ismertetett. Olvassuk, s nézzük meg, milyen érdekes, új kezdeményezést valósítottak meg a kisgimnazisták!

Bővebben: Tavaszi projekt az ökoiskolában

Ökoiskolai programunkról tudósított az M1 „Iskolapad” című műsora

2018. március 5.

Február 28-án került adásba a Magyar Televízió M1 csatornáján a Balassi ökoiskolai programjáról szóló rövid tudósítás.

Bővebben: Ökoiskolai programunkról tudósított az M1 „Iskolapad”...

„ÖKOiskola” keretén belül az őszi időszakban megvalósult programjaink

2017. december 1.

1.    Megismerkedtünk kerületünkhöz közeli természetvédelmi területtel, kirándulást tettünk a Naplás tó körül.

A programról PPT-beszámoló készült, amely elérhető innen.

2.    Projektet-munka madárvédelem céljából

Iskolánkban az iskolakert területe kiválóan alkalmas a városban lakó madarak védelmére, hiszen több évtizedes fák teszik lehetővé madáretetők és odúk kihelyezését. Évek óta rendszeresen megszervezem az ősztől tavaszig tartó madáretetést, amiben gimnáziumunk miden osztálya részt vesz.

Bővebben: „ÖKOiskola” keretén belül az őszi időszakban megvalósult...

A Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium elnyerte az ÖKOISKOLA címet

2017. szeptember 28.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) és a Földművelésügyi Minisztérium (FM) – a hazai és a nemzetközi tapasztalatok alapján – nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az iskolás korosztály sajátos, korcsoportjának megfelelő élményekre és tapasztalatokra építő, azaz tevékenységorientált környezeti- és fenntarthatóságra, továbbá globális felelősségvállalásra nevelésben részesüljön.

Bővebben: A Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium elnyerte az...