Tavaszi projekt az ökoiskolában

2018. május 17.

A tavaszi projekt keretében az ökoiskola számára egy bio fűszerkert kialakítása volt a cél. A megvalósítás részleteiről az a két csoport készített beszámolót, akik az 5. A osztály tanulói közül kerültek ki. Két 15 fős társaság beszámolójából válogattunk úgy, hogy mindenki egy-egy munkafázist ismertetett. Olvassuk, s nézzük meg, milyen érdekes, új kezdeményezést valósítottak meg a kisgimnazisták!

Két 15 fős társaság beszámolójából válogattunk úgy, hogy mindenki egy-egy munkafázist ismertetett. Olvassuk, s nézzük meg, milyen érdekes, új kezdeményezést valósítottak meg a kisgimnazisták! A gyógy- és fűszernövény bemutató képanyagát Tóth Gerő 5. A osztályos tanuló készítette. Köszönjük!

Az ÖKO-iskola „fűszerkertje”
(projektnapló)

1)    Gimnáziumunk ismét különleges projektet valósított meg. (András Iringó)
2)    Az 5. A osztályos tanulók vettek részt a munkában. (Antal Gábor)
3)    Egy gyógynövényes  fűszerkertet szerettünk volna megvalósítani. (Bartha Bálint)
4)    Az iskolánkat nagy kert veszi körül. (Blazsevácz Alíz)
5)    Tanárunk segítségével kiválasztottuk a megfelelő helyet a „kert” számára. (Dicső Roland)
6)    Az iskola dolgozói segítettek nekünk a nehezebb, fizikai munkáknál. (Fátrai Zsófia)
7)    A nehéz támfalköveket a kiválasztott helyre szállították segítőink. (Gönczi Bálint)
8)    Andi néni tervezése alapján kialakították a 3 szintes építményt. (Harasztosi Vince)
9)    A gyógy- és fűszernövényeknek nagyon fontos a megfelelő talaj. (Jenei Viktória)
10)    Ezt a tápdús talajt két összetevőből állítottuk elő. (Kafka Zita)
11)    Az ágyásokat általános virágföld és tőzeg keverékével töltöttük fel. (Kerekes Laura)
12)    A támfalkövek alá tömörített kavicsos talaj került. (Kerülő Karina)
13)    Erre azért volt szükség, hogy a fölösleges víz elvezetése biztosított legyen. (Kovács Orsolya)
14)    A csapadék, illetve az öntözővíz így nem áztatja el a növényeket. (Markó László)
15)    Ezt követően a növényekkel foglalkoztunk. (Müller Anna)
16)    Gondos válogatás előzte meg az ültetést. (Nagy Bálint)
17)     Fontos szempont volt, hogy a kertünkbe illatos és aromás növények kerüljenek.(Nagy Cintia)
18)    A palántákat növekedési méretük szerint csoportosítottuk. (Németh Ádám)
19)    Három szintet különböztettünk meg, s e szerint készítettük elő a növényeket. (Németh Dániel)
20)    Ha elsétáltok a kert előtt, az alábbi elrendezéssel találkozhattok: (Ócsai Olivér)
21)    A legmagasabbra növőket felülre helyeztük.( Op Den Kelder Kitti)
22)    A közepes méretűre növőket középre szántuk. (Oros-Kovács Benedek)
23)    A futónövényeket legalulra ültettük. (Pálmai Patrik)
24)    Milyen növények kerültek felülre? Felsoroljuk őket. (Rába Zsófia)
25)    Felső sor: Tárkony, lestyán, levendula, hagyma, menta… (Sebestyén Evelyn)
26)    A középső sor tábláin az alábbiakat olvashatjuk:  (Simon-Busi Henriett)
27)    Citromfű, medvehagyma, zsálya, rozmaring, bazsalikom (Somogyi Balázs)
28)    Az alsó sorban a futónövények kerültek. Úgy mint: a kakukkfű, eper, petrezselyem, oregánó.. (Sztrikinácz Ádám)
29)    )Ezeket a növényeket már régóta ismerem. Eszembe jut róluk anyukám tárkonyos ragulevese, nagymamám medvehagymás pogácsája, apukám rozmaringos kacsasültje (Tóbiás Levente)
30)    Eredményes és egyben hasznos munkát végeztünk szakkör tagjaival és segítőinkkel.

A kert tervezését, a szervezési feladatokat, a szakmai munkát Marosiné Dékán Andrea biológia szakos tanárnő irányította. A munkafázisok képanyagát jómagam készítettem. (Tóth Gergő)