Tavaszi projekt az ökoiskolában
2018. május 17.
A tavaszi projekt keretében az ökoiskola számára egy bio fűszerkert kialakítása volt a cél. A megvalósítás részleteiről az a két csoport készített beszámolót, akik az 5. A osztály tanulói közül kerültek ki. Két 15 fős társaság beszámolójából válogattunk úgy, hogy mindenki egy-egy munkafázist ismertetett. Olvassuk, s nézzük meg, milyen érdekes, új kezdeményezést valósítottak meg a kisgimnazisták!
Két 15 fős társaság beszámolójából válogattunk úgy, hogy mindenki egy-egy munkafázist ismertetett. Olvassuk, s nézzük meg, milyen érdekes, új kezdeményezést valósítottak meg a kisgimnazisták! A gyógy- és fűszernövény bemutató képanyagát Tóth Gerő 5. A osztályos tanuló készítette. Köszönjük!
Az ÖKO-iskola „fűszerkertje”
(projektnapló)
1) Gimnáziumunk ismét különleges projektet valósított meg. (András Iringó)
2) Az 5. A osztályos tanulók vettek részt a munkában. (Antal Gábor)
3) Egy gyógynövényes fűszerkertet szerettünk volna megvalósítani. (Bartha Bálint)
4) Az iskolánkat nagy kert veszi körül. (Blazsevácz Alíz)
5) Tanárunk segítségével kiválasztottuk a megfelelő helyet a „kert” számára. (Dicső Roland)
6) Az iskola dolgozói segítettek nekünk a nehezebb, fizikai munkáknál. (Fátrai Zsófia)
7) A nehéz támfalköveket a kiválasztott helyre szállították segítőink. (Gönczi Bálint)
8) Andi néni tervezése alapján kialakították a 3 szintes építményt. (Harasztosi Vince)
9) A gyógy- és fűszernövényeknek nagyon fontos a megfelelő talaj. (Jenei Viktória)
10) Ezt a tápdús talajt két összetevőből állítottuk elő. (Kafka Zita)
11) Az ágyásokat általános virágföld és tőzeg keverékével töltöttük fel. (Kerekes Laura)
12) A támfalkövek alá tömörített kavicsos talaj került. (Kerülő Karina)
13) Erre azért volt szükség, hogy a fölösleges víz elvezetése biztosított legyen. (Kovács Orsolya)
14) A csapadék, illetve az öntözővíz így nem áztatja el a növényeket. (Markó László)
15) Ezt követően a növényekkel foglalkoztunk. (Müller Anna)
16) Gondos válogatás előzte meg az ültetést. (Nagy Bálint)
17) Fontos szempont volt, hogy a kertünkbe illatos és aromás növények kerüljenek.(Nagy Cintia)
18) A palántákat növekedési méretük szerint csoportosítottuk. (Németh Ádám)
19) Három szintet különböztettünk meg, s e szerint készítettük elő a növényeket. (Németh Dániel)
20) Ha elsétáltok a kert előtt, az alábbi elrendezéssel találkozhattok: (Ócsai Olivér)
21) A legmagasabbra növőket felülre helyeztük.( Op Den Kelder Kitti)
22) A közepes méretűre növőket középre szántuk. (Oros-Kovács Benedek)
23) A futónövényeket legalulra ültettük. (Pálmai Patrik)
24) Milyen növények kerültek felülre? Felsoroljuk őket. (Rába Zsófia)
25) Felső sor: Tárkony, lestyán, levendula, hagyma, menta… (Sebestyén Evelyn)
26) A középső sor tábláin az alábbiakat olvashatjuk: (Simon-Busi Henriett)
27) Citromfű, medvehagyma, zsálya, rozmaring, bazsalikom (Somogyi Balázs)
28) Az alsó sorban a futónövények kerültek. Úgy mint: a kakukkfű, eper, petrezselyem, oregánó.. (Sztrikinácz Ádám)
29) )Ezeket a növényeket már régóta ismerem. Eszembe jut róluk anyukám tárkonyos ragulevese, nagymamám medvehagymás pogácsája, apukám rozmaringos kacsasültje (Tóbiás Levente)
30) Eredményes és egyben hasznos munkát végeztünk szakkör tagjaival és segítőinkkel.
A kert tervezését, a szervezési feladatokat, a szakmai munkát Marosiné Dékán Andrea biológia szakos tanárnő irányította. A munkafázisok képanyagát jómagam készítettem. (Tóth Gergő)
- További képek az alábbi linken érhetők el: https://photos.google.com/share/AF1QipNuxQ5YNpdmn3-1qDQf73W5p_L17BSzmVFlzkFTXugzMy1zPG7bpw_l7xD0ntX59g?key=bGtmYnV4TGtwQm5VOGZjaDBDdmlTSEVxUXdBNjln