Szerkesztés alatt..

 

I.  Fizika záróvizsga 8. évfolyam

Fizika tantárgyból a 2016/2017-es tanévtől a 8. évfolyam végén választható a záróvizsga. A fizika záróvizsga írásbeli feladatlap kitöltéséből áll.

Bővebben: fizika záróvizsga leírása és témakörök - 8. évfolyam

8. évfolyam minta vizsga

 

II. Mintafeladatok záróvizsgákhoz és évfolyamdolgozatokhoz

Archívum


Teller Ede centenárium 2008


Iskolánk rendezvénysorozattal igyelkezett méltóképpen megemlékezni Teller Ede születésének 100. évfordulójáról. A programok keretében sor került a Teller Ede terem felavatására. A rendezvénysorozat eseményeiről külön honlapon számolt be iskolánk.
A Teller Centenárium arra is alkalmat adott, hogy az iskolák a tanulók figyelmét ismét jobban ráirányíthassák a fizikára. Cél az, hogy a fiatalok a fizikában ne kötelezően előírt, megtanulandó, unalmas képlethalmazt lássanak, hanem ismerjék fel a fizika – és különösen a modern fizika – hasznát és szükségességét a mindennapi életben, és értsék meg, hogy a XXI. század előttünk álló nagy kérdéseinek a megoldása elképzelhetetlen a tudomány legújabb vívmányainak a segítségül hívása nélkül.

Bővebben: Teller Ede centenárium 2008






Érdekes kísérletek

 

Dr. Piláth Károly: Kísérletezzünk!


Kísérletek nélkül még azoknak is nehéz megérteni a fizikát, akik szeretnék megérteni. Néhány szellemes kísérlet bemutatása azonban még azok számára is emlékezetessé teszi a fizikaórát, akik kevéssé motiváltak és csak túlélni szeretnék ezt a tantárgyat.

Az általam ajánlott kísérletek többsége tulajdonképpen nem is új, hanem inkább a hagyományos kísérletek áthangszerelése modernebb (digitális) hangszerekre. Megtalálható itt néhány olyan kísérlet is, amely az Ifjú Fizikusok Nemzetközi Versenyén (IYPT) volt feladvány és ezek megoldásában segédkeztem a magyar csapatban résztvevő tanítványaimnak: Chovanyecz Enikő 2004. Ausztrália, Halász István 2006. Szlovákia, Kéri Annamária 2007. Dél-Korea, Mészáros Szabolcs 2008. Horvátország, Heizler Zsolt 2009. Kína

 

 

 A kísérleteket bemutató oldalaimon igyekeztem mellőzni a látogató által már bizonyára ismert elméleti hátteret, hisz ezen ismeretek a tankönyvekben szakszerűen megtalálhatóak. A legtöbb fejezetben csak a kísérlet leírása szerepel, minimális magyarázattal. Az áthangszerelés következtében kijelző eszközként - ahol csak lehetett - számítógépet használtam. Nem az eLearning-biznisz diktálta divat kényszerének engedve, hanem azért, mert ma ez a legolcsóbb megoldás. A taneszköz gyártók által ajánlott méregdrága interface-k helyett azonban én ezekben a kísérletekben a számítógépünkbe már gyárilag beépített időmérőt, hangkártyát, web kamerát használom mérőeszközként, és ahol erre mód volt ott az ingyenesen letölthető hang és képszerkesztő programokat kijelzőként. Olyan esetekre, amikor ezek a programok nem használhatóak, írtam néhány programot, melyek oldalamról ingyenesen letölthetők és szabadon felhasználhatók.

Kiknek ajánlom ezt a segédanyagot?

  • Fizikatanároknak, akik nem idegenkednek a számítógép mérési célú felhasználásától.
  • Kísérletező kedvű diákoknak.

(További részletek olvashatók Dr. Piláth Károly tanár úr honlapján)

Alkategóriák